Een avond vol inspiratie over ‘Fans maken’

Dinsdagavond 10 oktober nam Martijn Verspeek uitgebreid de tijd om bezoekers van het Kempisch Ondernemers Platform te ontvangen voor een kennissessie. Martijn, die de avond ervoor nog voor een volle zaal met marketingexperts in Tivoli Utrecht stond, deelde zijn inspirerende inzichten en visie.

De avond stond volledig in het teken van ‘fans maken’. In een informele setting, geleid door Edwin Vlems, werden de deelnemers meegenomen op een reis naar het Verspeek Installatiebedrijf zoals het er in 2023 uitziet. Een bedrijf waar handtekeningen verleden tijd zijn, waar de ‘sund’-afdeling niet meer bestaat, en waar ze bouwen aan de mooiste kroeg van Valkenswaard. Klanten versieren zelfs de voordeur met slingers, en een springkussen wordt ingezet als een slimme marketingtool. De sfeer was echt uniek, en het is moeilijk om het in woorden te vatten. Je had erbij moeten zijn om het echt te begrijpen!

Een van de meest opvallende aspecten van de avond was de manier waarop Martijn Verspeek nieuwe medewerkers werft. In tegenstelling tot veel bedrijven, praat hij tijdens sollicitatiegesprekken niet over geld. In plaats daarvan zoekt hij naar ‘superfans’ via zijn uitgebreide netwerk, mensen die spontaan en enthousiast over het bedrijf praten, zelfs zonder erom gevraagd te worden.

Al met al was het een avond vol inspiratie en vernieuwende ideeën. De fanatieke aanpak van Martijn Verspeek en zijn visie op het bouwen van een klantgericht bedrijf zonder traditionele reclame waren eye-openers voor ons allemaal. We kijken uit naar meer van dergelijke waardevolle sessies en bedanken Martijn en Edwin Vlems voor hun gastvrijheid en expertise!